Continu verbeteren. De Japanners zijn er meester in en noemen het Kaizen. PROPOS biedt u de informatie waarmee ook u uw processen kunt verbeteren.
Als u met PROPOS werkt, begint u al direct met verbeteren en besparen. Iedereen heeft met PROPOS de inzichten om actief te helpen doorlooptijden te verkorten en op tijd te leveren aan de klant. Ook de planning en de aansturing van de werkvloer in de dagelijkse praktijk wordt een stuk eenvoudiger.
Maar dat is pas het begin. Terwijl u ermee werkt, verzamelt PROPOS een schat aan informatie over de prestatie van uw productiecellen. En daarmee kunt u op een gefundeerde en gestructureerde manier continu verbeteren.
Hoe werkt continu verbeteren met PROPOS? Allereerst maken we gebruik van de manier waarop u dagelijks met PROPOS werkt. Uitzonderingen die daarin optreden nemen we onder de loep.
Uitzonderingen in de dagelijkse praktijk van het werken met PROPOS, bieden bijna altijd mogelijkheden tot lange termijn verbeteringen. Bij uitzonderingen moet u denken aan bijvoorbeeld:
– Staan er orders in PROPOS die nog moeten worden geautoriseerd en intussen al in achterstand staan?
– Nemen productiemedewerkers altijd de bovenste order in bewerking?
Om alle verbetermogelijkheden uit de dagelijkse praktijk van PROPOS te halen hebben wij een scan ontwikkeld. Via deze scan kunnen wij u laten zien welke uitzonderingen optreden, waarom zij optreden en welke voordelen u kunt behalen als u deze uitzonderingen voor de toekomst gaat oplossen.
De prestatiegegevens die PROPOS intussen verzamelt, kunnen in een aantal krachtige analyses worden weergeven. Hierboven bijvoorbeeld de MCT map waarmee u snel kunt zien waar uw productie stokt en waar dus de flow van orders in gevaar komt. Andere analysemogelijkheden betreffen WIP grafieken, het verloop van het QRM number per productiecel en de leverbetrouwbaarheid.
Wij helpen u graag persoonlijk met continu verbeteren. PROPOS software heeft niet alleen kennis van software maar ook van de praktijk van productie en van processen verbeteren. Daarom kunnen wij u begeleiden met het doorvoeren van deze verbeterprocessen. Zowel met de technische kant als met de menselijke implementatiekant (verandermanagement).